RSS feliratkozáshoz kattintson ide!
Magyar fejlesztésű „mosolygó” autóbusz a tatabányai utakon
A Sirius család a múlt héten bővült az elővárosi változattal, ez a második elkészített példány az autóbuszcsaládból. A 2010-es gyártású alacsonypadlós autóbusz már Budapesten, és több vidéki nagyvárosban is kipróbálta magát, most Tatabányára látogat el. Az első nap is sikeres volt már, mindenki csodálkozott az érdekes megjelenésű autóbuszt látva. Dicsérték a busz külső megjelenését, holdjáróhoz, valamint űrhajóhoz hasonlították. A vidám színekkel színezett belső tér is tetszett az utasoknak, minden mondatnak az volt a vége, hogy elégedettek az utasok. Az autóbuszt egy hétig tesztelheti az utazóközönség, amely szinte minden szóló vonalat végigjár. A jármű a Kaposvári Tömegközlekedési Zrt. tulajdona, így a kihelyezett térképek, menetrendi tájékoztatók, díjszabások nem érvényesek. Kérik az utasokat hogy amennyiben a légkondicionáló be van kapcsolva az ablakokat ne nyissák ki, és erre figyelmeztessék utastársaikat is. Figyeljenek az utazók, hogy ne a vészcsengőt, hanem a leszállásjelzőt nyomják meg leszállási szándékuk jelzésére. Ügyeljenek az autóbuszon a tisztaságra. Jó utazást kívánunk!
Képek és szöveg: Gulyás Tamás – a Tatabányai Anzix szerkesztője
Barátságos, tágas, világos utastér, a könnyű fel- és leszállást lehetővé tevő kialakítás jellemzi azt az autóbuszt, amelyet hétfőig (augusztus 15-ig) Tatabányán helyi járatban tesztel a Vértes Volán Zrt.
Mint azt Németh Tamás vezérigazgató elmondta, a társaság nyitott az újdonságok felé és mindig nagy várakozás előzi meg az autóbusz vezetők körében egy-egy tesztbusz érkezését. A hazánkban gyártott NABI Sirius, kialakításával, műszaki paramétereivel jól illeszkedik a helyi járat forgalmába. Tatabányán a háromajtós, 33 ülő- és 71 állóhellyel rendelkező városi kivitel közlekedik. A jármű légkondicionált, korszerű utastájékoztató rendszerrel ellátott. Németh Tamás hozzátette: ez utóbbi azért is érdekes, mert a Vértes Volán Zrt-nél a jövőben megvalósuló fejlesztéssel, KDOP pályázati támogatással Tatabányán, Tatán, valamint a két kistérségben ilyen rendszer működik majd – várhatóan jövő tavasztól.
A busz alkatrészeinek 70 százaléka egyébként hazai beszállítóktól származik, és a kifejlesztése is magyar szakemberek nevéhez köthető.
Az első tatabányai utasok közül a legifjabbaknak a megemelt hátsó dobogó rész tetszett a legjobban. Fantáziájuk nem ismer határokat – szerintük a hátsó szélvédő olyan, mintha egy tengeralattjáróból néznének ki a külvilágra. Érdemes hát kipróbálni ezt az érzést és akár rövidtávon is, kedvtelésből utazni egyet a tesztidőszakban.
Néhány műszaki adat a NABI Siriusról:
- MAN alváz, rozsdamentes acélszerkezet
- Euro 5-ös környezetvédelmi besorolású, MAN motor (6871 cm3, diesel, 290 lóerős)
- 6 fokozatú automata sebességváltó
- a belső burkolat - újdonságként - rezgésmentes poliészter műanyaggal szerelt
A jármű tatabányai menetrendjéből munkanapokon:
- 9-es járat Kertvárosi végállomástól indul: 3:55, 4:40, 9:40, 10:40, 17:10
- 9-es járat Autóbuszállomástól indul: 9:05, 10:05, 16:35
- 3-as járat Autóbuszállomástól indul: 5:30, 6:30, 13:05
- 3-as járat Deák F útról indul: 6:00, 7:00, 13:35
- 41-es körjárat Autóbuszállomástól indul: 7:45, 15:45
- 31-es körjárat Autóbuszállomástól indul: 14:15, 15:15
- 43-as körjárat Autóbuszállomástól indul: 19:29, 19:59, 20:29
Kellemes utazást kívánunk!
Vértes Volán Zrt.
Módosítás: (2011. augusztus 10. szerda, 12:51)