RSS feliratkozáshoz kattintson ide!
Tájékoztató az egyenlő bánásmód referensi ügyfélszolgálatról
A társadalom széles rétegeit érintő szolgáltatást indított útjára az Egyenlő Bánásmód Hatóság (EBH) 2009. szeptember 1-jén. A diszkrimináció elleni küzdelem – a társadalmi szemléletformálás és a hatósági munka erősítése című 51 hónapig tartó projektjének keretében 20 egyenlő bánásmód referens várja a panaszosokat szeptember elejétől az összes megyében, valamint Budapesten.
A projekt kiemelt célja, hogy a hátrányos megkülönböztetéssel és a társadalmi előítéletekkel leginkább sújtott, védett tulajdonsággal rendelkező társadalmi csoportok ismerjék fel a diszkriminációt és szerezzenek kellő tájékozottságot a jogérvényesítés terén.
Magyarországon a diszkrimináció több társadalmi csoportot érint és az élet számos területén – például foglalkoztatás, szolgáltatások igénybevétele, lakhatás – jelen van. Ezek közül mind a társadalom, mind az egyén szempontjából a legjelentősebb hatással bíró terület a foglalkoztatásban tapasztalható diszkrimináció. Az érintett társadalmi csoportok közül ki kell emelnünk a romák, a fogyatékkal élők és a nők szegmenseit, hiszen kutatások bizonyítják, hogy hazánkban ezen, ún. védett tulajdonságokkal élőket éri a legtöbbször hátrányos megkülönböztetés.
Az Egyenlő Bánásmód Hatóság 5 éve működik Budapesten. A Hatóság – a konkrét jogsértések orvoslása mellett – feladatának tekinti a széleskörű társadalmi szemléletformálást is. A szervezet célja a jogérvényesítéssel kapcsolatos ismeretek terjesztése, valamint az állampolgárok antidiszkriminációs és általános emberi jogi kultúrájának fejlesztése. A Hatóság a kommunikáció minden lehetséges eszközét és formáját fel kívánja használni társadalmi tudatformáló tevékenysége során. Az eszközök közül bizonyítottan a személyes találkozás a leghatékonyabb, ezért döntött úgy az EBH, hogy ügyfélszolgálatot létesít mind a 19 megyében. Az ügyfélfogadás helyszíne mindenhol a helyi Esélyek Háza.
A Hatóság szigorú felvételi eljárás keretében választotta ki azt a 20, jogász végzettséggel és az egyenlő bánásmód területén komoly referenciákkal rendelkező szakembert, akik a projekt megvalósításának időszakában közvetlen, személyes kapcsolatot alakítanak ki a panaszosokkal. Az EBH munkatársai azért tartják szükségesnek az országos referenshálózat kiépítését, mert így helyi szinten tudnak információt szolgáltatni, segítséget nyújtani a hozzájuk fordulóknak. Úgy is mondhatjuk: ők az összekötők az állampolgárok és az Egyenlő Bánásmód Hatóság között.
A referensek az Esélyek Házaiban működtetett ügyfélszolgálat mellett a kistérségekben is tartanak ügyfélfogadást. Fogadási rendjük szerint minden hónap első három hetében az Esélyek Házaiban, a negyedik héten pedig valamely területükhöz tartozó kistérségben várják a panaszosokat. Az Egyenlő Bánásmód Hatóság célja a hálózat létrehozásával, hogy a védett tulajdonságokkal rendelkezők minél hatékonyabban tudjanak élni törvény által biztosított jogorvoslati lehetőségeikkel.
A projektről további információkat olvashat az Egyenlő Bánásmód Hatóság honlapján, a http://www.egyenlobanasmod.hu című weboldalon.
FIGYELEM! FIGYELEM!
Kihelyezett ügyfélfogadás a United Way- Vértes Vidéke Alapítvány székhelyén– cím: 2800 Tatabánya, Kodály tér 2/A - 2011. február 23-án, szerdán 12.00-16.00 óráig, igény esetén tájékoztató előadás 15.00-16.00 óráig! Telefon: 34/318-265
Az alábbiakban a Komárom-Esztergom megyei egyenlő bánásmód referens neve és elérhetősége olvasható:
Dr. Kócza Júlia
2500 Esztergom, Petőfi Sándor u. 21.
Telefon: 33 / 501-735
Mobil: 30-9004-624
Ügyfélfogadás: kedd: 09.00-13.00
Forrás: Tatabánya.hu