A Komárom-Esztergom Megyei Egészségbiztosítási Pénztár épületében kapott helyet megyénk kormányablaka, amelyet Czunyiné dr. Bertalan Judit kormányzati hivatalvezető és Schmidt Csaba polgármester nyitottak meg. Az integrált kormányzati ügyfélszolgálat megyei irodájának megnyitásával hatékonyabb, gyorsabb és könnyebb ügyintézést szeretnénk biztosítani az ügyfelek számára – mondta el Czunyiné dr. Bertalan Judit. Hangsúlyozta, a kormányablak egy plusz lehetőség a lakosságnak, a korábbi ügyfélszolgálatok nem szűnnek meg.
Schmidt Csaba polgármester úgy fogalmazott, nagyon örül annak, hogy a közigazgatás átszervezése gyorsan és hatékonyan zajlik, és a korábbi regionális szintről megyei szintre helyeződött át az ügyintézés lehetősége. Hozzátette, az ügyintézésnek minél közelebb kell lennie az ügyfelekhez, ezért is fontos az ügyfélbarát nyitvatartási idő. Ennek köszönhetően Tatabánya és a környék polgárainak nem kell szabadnapot kivenniük az ügyintézés miatt, esetleg egészen Székesfehérvárig vagy Veszprémig utazni, mint korábban.
A hivatalokba 14 területi államigazgatási szerv integrálódik. Ezek a területi igazságügyi hivatalok, a megyei mezőgazdasági szakigazgatási hivatalok, a földhivatalok, a regionális egészségbiztosítási pénztárak, a regionális nyugdíj biztosítási igazgatóságok, a regionális munkaügyi központok, a regionális munkaügyi felügyelőségek, a regionális munkavédelmi felügyelőségek, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság regionális felügyelőségei, a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal regionális irodái, az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat (ÁNTSZ) regionális intézetei, a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal mérésügyi és műszaki biztonsági hatóságai, a Nemzeti Közlekedési Hatóság regionális igazgatóságai, valamint az Oktatási Hivatal regionális igazgatóságai.
A kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodái az úgynevezett kormányablakok lesznek, amelyek a megyeszékhelyeken és a megyei jogú városokban, összesen 29 helyszínen működnek január 3-ától, hétfőtől. A kormányablakokban 29-féle ügyet lehet majd intézni, így lehet például ügyfélkaput nyitni, vállalkozásokkal kapcsolatos ügyeket intézni, családi pótlékot, gyest, anyasági támogatást igényelni, és általános tájékoztatást kérni. Cél, hogy 2013 végére minden hatósági ügyet a kormányablakban lehessen intézni. Az ügyfeleket hétfőtől péntekig reggel 8-tól este 8 óráig fogadják. Címük: 2800 Tatabánya I., Népház u. 12.
Tatabánya.hu